Wtorek, Wrzesień 19, 2017, 15:19

W dniach 29-30 sierpnia 2017 r. odbyła się dwudniowa pielgrzymka z elementami wycieczki do Inwałdu, Wadowic, Kalwarii Zebrzydowskiej i Łagiewnik.

Pierwszym na trasie wycieczki był Park Miniatur w Inwałdzie, gdzie uczestnicy podziwiali miniaturowe budowle charakterystyczne dla wielu państw z całego świata: Australii, Grecji, Włoch, Polski, Chin, Francji, Meksyku. Mieli możliwość obejrzenia m.in.: Wieży Eiffla, Placu św. Piotra, posągów Moai, Bramy Brandenburskiej, gondoli cumującej w kanale wodnym otaczającym Plac św. Marka czy Muru Chińskiego. Większość budowli znajdujących się w parku wykonana została w skali 1:15 i 1:10.
Dużą atrakcją było też zwiedzanie Warowni – położonego na kamienistym wzniesieniu, otoczonego drewnianymi balami grodu średniowiecznego, spotkanie ze smokiem, wizyta u tkacza, kowala i garncarza, gdzie uczestnicy mogli spróbować swoich sił w robieniu powrozu, kuciu metalowych elementów czy lepieniu miseczek z gliny. Zwiedzając to miejsce uczestnicy mogli przenieść się do XV w. i obejrzeć m.in.: średniowieczną osadę, salę tortur i zbrojownię.
Na zakończenie naszego pobytu w Inwałdzie wybraliśmy się w podróż po Polsce do kolejnej części parku, gdzie zobaczyliśmy miniatury najpiękniejszych zabytków naszego kraju, a w śród nich Zamojski Rynek.
Kolejnym punktem naszej Pielgrzymki były Wadowice, miejsce szczególne, gdzie urodził się i wzrastał duchowo św Jan Paweł II. Po mszy św. w Bazylice Ofiarowania Najświętszej Marii Panny gdzie posługę ministrancką pełnił jeden z naszych uczestników- Wojciech Gontarz, udaliśmy się do cukierni na pyszne kremówki.
Wieczorem dotarliśmy do Sanktuarium pasyjno - maryjnego w Kalwarii Zebrzydowskiej gdzie zaplanowany był nocleg. Po kolacji udaliśmy się do bazyliki, aby złożyć swoje troski w ręce Matki Bożej podczas Apelu Maryjnego.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od uczestnictwa we Mszy św. w której również posługę ministrancką pełnił Wojciech Gontarz. Po Eucharystii udaliśmy się na śniadanie, po czym odbyło się spotkanie z przewodnikiem, który zaprezentował pokaz multimedialny zapoznający nas z historią powstania Sanktuarium. Pobyt w Kalwarii Zebrzydowskiej zakończyliśmy wspólną drogą krzyżową na Dróżkach Kalwaryjskich, podczas której jednoczyliśmy się duchowo i powierzaliśmy Panu Bogu swoje intencje.
Po wyjeździe z Kalwarii Zebrzydowskiej udaliśmy się do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie Łagiewnikach, gdzie nawiedziliśmy Kaplicę Najświętszego Sakramentu, Kaplicę św. Józefa z obrazem Jezusa Miłosiernego i Relikwiami św. Faustyny, wysłuchaliśmy także świadectwa o Bożym Miłosierdziu.
Ostatnim punktem naszej pielgrzymki były Białe Morza - Centrum św. Jana Pawła II, gdzie wspólnie odmówiliśmy Koronkę do Bożego Miłosierdzia oraz zwiedziliśmy: Kościół Relikwii, Kaplicę Kapłańską, Oratoria i kaplice poświęcone świętym.

Wspólnie spędzony czas, modlitwa, piękno otaczjącej przyrody wzbudziły w nas wiele pozytywnych emocji i były dla nas zródłem z którego bedziemy czerpać siły do naszej codzienności.